[linux-ileri] Dijital Fotograf Makinesi - Focus DS131

---------

From: Mert UZBASLI (iknewitwasamistake@yahoo.com)
Date: Fri 04 Jul 2003 - 14:23:56 EEST

    Selamlar;

    Gazeteden aldigim Focus DS131 digital kamerayi linuxta calistirmaya
    calisiyorum. Kamera USB Mass Storage Device olarak isliyor ve üzerinde fat
    dosya sistemi mevcut. Windows altýnda removeable disk olarak gozukuyor.

    /proc/bus/usb/devices ciktisinin ilgili satirlari soyle :

    T: Bus=01 Lev=01 Prnt=01 Port=01 Cnt=02 Dev#= 3 Spd=12 MxCh= 0
    D: Ver= 1.00 Cls=00(>ifc ) Sub=00 Prot=00 MxPS= 8 #Cfgs= 1
    P: Vendor=0f35 ProdID=0011 Rev= 1.00
    S: Manufacturer=
    S: Product=DS131
    S: SerialNumber=01.00.00
    C:* #Ifs= 1 Cfg#= 1 Atr=80 MxPwr=500mA
    I: If#= 0 Alt= 0 #EPs= 3 Cls=08(stor.) Sub=06 Prot=50 Driver=usb-storage
    E: Ad=87(I) Atr=02(Bulk) MxPS= 64 Ivl=0ms
    E: Ad=08(O) Atr=02(Bulk) MxPS= 64 Ivl=0ms
    E: Ad=89(I) Atr=03(Int.) MxPS= 1 Ivl=1ms

     Burada bir sorun goremedim hersey yerli yerinde gibi.Fakat D: ile
    baslayan satirdaki bilgiye ve http://www.linux-usb.org/USB-guide/c607.html
    adresindeki dokumana gore:

    "A Cls entry of 00(>ifc) indicates that the device class specification
    compliance is interface dependent, and the interface descriptor should be
    read for device class information."

     Bu aciklamayi tam olarak kavrayamadim. Interface dependent olmasi ne
    anlama geliyor? Ozel bir firmware filan mi kullanmak lazim? Bu kismi
    biraz aciklayabilirseniz sevinirim.

     Bir de sormak istedigim bu kamerayi /dev/sda* olarak mount edip read-only
    kullanmak icin kernelde USB Camera Support verip vermemem gerektigi. Yani
    yalnizca usb-storage yeterli midir ?

     Ve son olarak makinenin .avi formatinda kisa cekimler yapabilme ozelligi
    var. Okudugum dokumunlarda bunlarin harddiske atilabilmesi icin
    Video4Linux gerekli oldugu yaziyordu ama benim makine removable device
    gibi isledigi icin buna ihtiyacim yok sanirim. Yoksa var mi ?

     Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler :)

    Herkese iyi calismalar :)

    Not:Sistem Slackware 9 , kernel= 2.4.21-ac4 (zaten gelen cevaplara gore
    yeni kernel derliycem:))
    Not2: Az sonra evden cikiyorum ve pazartesiye kadar yokum o yuzden
    pazartesiye kadar maillarima bakamayacagim bilgilerinize...

    =====
    Mert UZBASLI