[linux-ileri] Re: Network Monitoring

---------

From: Serhat Umar (serhat@secureinbox.net)
Date: Wed 02 Jul 2003 - 20:15:20 EEST

    NTOP var sisteme getirdigi yük biraz fazla fakat raporlari oldukca basarili

    OpenBSD portlarinda olasi güvenlik aciklarindan dolayi halen eski 1.1
    versiyonunu bulunduruyor, ayrica web gui olarak da kurulumuna müsade
    etmiyor, yani kisaca bunu disari acmak bir güvenlik acigina sebep olabilir.

    Nisan da cikan 2.2 versiyonu RRD destekliyor grafikler de kalite, aslinda
    ufak bir subneti monitor ettiginizde sistemi cokda yormuyor, fakat genis bir
    networkün trafigini monitor edince sistem kaynaklarini fazlasiyla harciyor..
    Firewall üzerine kurmak hem güvenlik hemde sistem kaynaklarini fazla
    harcayacagindan dolayi pek mantikli gelmiyor, belki ayri bir makinada
    firewall dan önce araya yerlestirilebilir veya ayni HUB/Switch(Port
    Mirroring) baglanarak sniffer modunda calistirilabilir.... deneyin derim.
    www.ntop.org

    Nor : Subjecti Network Monitoring olarak düzelttim

    Selamlar,
    Serhat