[linux-ileri] Ynt: [linux-ileri] Re: ISA Aygıt_Sürücüsü- Nasıl (Detaylar

From: Bora Şahi (borasah@netone.com.tr)
Date: Fri 31 Jan 2003 - 14:18:54 EET

SLmLar

> Sanırım bir miktar detay vermem gerekiyor. Aslında
> benim yapmam gereken bir aygıt sürücüsü yazmak. Şu an
> çalıştığım yerde tasarlanmış olan bir kart var ve bunu
> Linuz ortamında çalıştırmak istiyorlar. Yine de
> verdiğin bilgi için teşekkürler Enver. Maksadım kartı
> tanıtmak ya da elimde olan sürücüyü bağlamak değil.

Linux Device Drivers 2nd kitabina baktiniz mi? Free olarak bulunabiliyor.
Mesela asagidaki adreslerden bulabilirsin:

http://www.xml.com/ldd/chapter/book/index.html
www.oreilly.com/catalog/linuxdrive2/chapter/book

Chapter-8' de ISA memory ile ilgili, Chapter-13' de DMA ile ilgili,
Chapter-15' de yine ISA ilgili çesitli bilgiler var.

ISA veriyolunun spesifikasyonlarini çok iyi bilmiyorum ama okudugum bir
yerde söyle bir seyler hatirliyorum: ISA veriyoluna ulasmak paralel porta
ulasmakla ayni. Net' de azami
arastirmayi yaparak da, sanirim, ISA veriyolunun spesifikasyonlarina ulasman
mümkün olsa gerek.

Bora Sahin
Saygilar