[linux-ileri] Ynt: linux device driver & parallel port

From: Bora Şahi (borasah@netone.com.tr)
Date: Tue 07 Jan 2003 - 22:33:30 EET

SLmLar

> Parallel port uzerinde interrupt generate eden veya bir signal raise
eden
> device driver'a ihtiyacim var. Bu konu hakkinda internette bulunan en iyi
> dokumanlara ( bunlardan birisi
> http://www.xml.com/ldd/chapter/book/index.html ) ulasmama ragmen herhangi
> bir ornege daha dogrusu calistirabilcegim bir ornege rastlayamadim.
>
> Yapmak istedigim basit bir uygulama. Parallel port uzerinde bulunan
> herhangi bir pinin ( aslinda herhangi bir pinin degil, ancak belirli
> pinlerin degerlerini degistirebiliyoruz ) degerini bir switch vasitasiyla
> [...]

http://cvs.sourceforge.net/cgi-bin/viewcvs.cgi/pasteco/driver/

Yukaridaki adreste step motorunu paralel port vasitasiyla kontrol eden bir
kod örnegi var. (kernelnewbies mailing liste gönderilen bir linkten alinti)
Bu koda bakaraktan belki bir seyler üretebilirsiniz.

Konu çok bildigim bir konu olmadigi için kasmadan yardim etmek zor ama illa
bu isi kernel sspace' de yapmak zorunda misiniz? LibIEEE1284 diye cross
platform bir library var. Burada kesme üretmenizi saglayan fonksiyonlar
mevcut. Web adresi: http://cyberelk.net/tim/libieee1284/

Not: Son bahsettigim, konuyu bilmedigimden alakasiz olmussa simdiden özür...

Bora Sahin
Saygilar