[linux-ileri] Re: /tmp altında quota Qal=FD=FEt=FDrmak=3F?=

---------

From: Murat Koc (murat.koc@frontsite.com.tr)
Date: Fri 21 Feb 2003 - 12:15:53 EET

    Selam,

    Simdi bunun ustune bir suru tartisma olacak tarz ile ilgili ama
    dayanamadim artik.

    Cok sasiracaksiniz biliyorum ama Quota-Howto diye bir dokuman var.
    Gercekten.

    Istediginiz butun bilgileri ne yapip yapamayacaginizi oradan
    ogrenebilirsiniz. Ama oncesinde UNIX_and_Internet_Fundamentals Howto dan
    baslamanizi oneriyorum. Boylece neden / dizinini ro mount etmemeniz
    gerektigini hele tek partition sa ogrenmis olacaksiniz.

    Son olarak linux-ileri listesinde artik bu tur mailler gormesek cok iyi
    olacak. Bunlari linux listesine tasisaniz oraya sorsaniz. Madem
    listelerin belirli amaclari var. Bu listenin amaci ve adi "linux-ileri"
    ise quota problemini halledemedim olmamali. Bakiyorum liste acildigindan
    beri "ileri" kavramina uygun tas catlasa 5 tane mail var o kadar.

    > Quota mekanizmasının çalışmasını istediğimiz mount pointin "ro" olarak mount
    > edilebilmesi gerekiyor sanırım.
    >
    > Sistemde sadece /home ve /boot ayrı bir partitiona kurulu.
    >
    > Ve bu yüzden /home dışındaki yerlerde bulunan kullanıcıların dosyaları quota
    > limitine dahil olmuyor ki tek yer de herhalde /tmp dizini.
    >

    > * Ben / dizinini bir şekilde "ro" mount edebilirmiyim ki quota çalışsın?
    > * / dizinine tamamen quota koymaktansa sadece /tmp dizinine quota koyarak
    > sorunumu halledebilirmiyim.

    Murat Koc			     mail:murat.koc@frontsite.com.tr
    Manager and IT Consultant
    frontsite Bilgi Teknolojisi A.S.     tel: +90 212 222 68 42 - 63
    				     fax: +90 212 222 68 35
    -- File: signature.asc
    -- Desc: This is a digitally signed message part