[linux-ileri] quota ve userlist

---------

From: Php-mania (php@kakalak.org)
Date: Fri 14 Feb 2003 - 11:39:19 EET

    Sorum biraz urun-spesifik olacak. ozur.

    disklerimden birinde ( /home ) quotayi aktive ettim
    gayet guzel calisiyor gibi geliyor bana :)

    kernel 2.4.19

    bazen webmin ile karistiriyorum ne var ne yok diye.
    ozellikle quota konusunda guzel gorunuyor arabirimi.
    ancak her baktigimda kullanici sayisinda artis var.

    en son 60 civari user gorunuyordu webminin quota
    modulunde. isin ilginc yani oradaki kullanici
    id'lerinin hicbirinin passwd dosyasinda olmamasi.

    yani olmayan kullanicilara quota tanimlanmis
    gorunuyor sistemde.

    aklima gelen bir sey: actigim tar.gz paketlerinin
    icinde paketlendikleri sistemlere ait kullanici
    id'lerini tasimis olabilecekleri oldu. quotanin
    oldugu file sistem (ext3) uzerinde once chown
    ile roota aldim tum aidiyetleri. sonra da dizinlere
    gore olmasi gereken sahiplerine chown yaptim.
    sonucta bana ait olmayan bisi kalmadi. ama
    hala quota uzerinde bir suru olmayan kullanici
    gorunuyor.

    bu kullanicilarin quotalari unlimited ama kullanimlari
    sifir.

    1. Acaba parayonamda hakli miyim? Quota'yi
    hatali konfigure etmis olabilir miyim? Ziyaretcilerim
    falan mi var?

    2. Yoksa quotanin calisma prensibi icerisinde
    bilmedigim bir seyler mi var?

    3. Ya da webmin quota modulu mu sacmaliyor?

    Saygilar.
    Umut.