[linux-ileri] Re: mssql-postgresql

From: Enver ALTIN (ealtin@casdb.com)
Date: Thu 06 Feb 2003 - 20:58:02 EET

Merhaba,

On Thu, 2003-02-06 at 12:56, CEVAHIR PILPIL wrote:
> NT uzerinde kurulu olan mssql 7.0 database'ini
> linux uzerinde kurulu olan postgresql database'ine
> tasimak istiyorum. Bunun icin hangi tool'u kullanmam
> gerekir ya da kisaca ne yapilmasi gerekir.

Sanirim bu database kendi kendine calismiyor. Buyuk olasilikla MS-SQL'e
baglanan bir yazilim kullaniyorsunuz. Oncelikle bu yazilimin ODBC mi,
yoksa dogrudan MS-Jet ile mi baglandigini ogrenmelisiniz. Eger dogrudan
MS-Jet ile veya MS-SQL client ile calisiyorsa isiniz biraz zor olacak,
yazilimin PostgreSQL kullanacak bicimde degistirilmesi gerekecek.

ODBC kullaniyorsa buyuk olasilikla, MS-SQL'den veriyi SQL deyimleri
biciminde alip oldugu gibi aktarabilirsiniz. Daha sonra client sistemler
uzerinde ODBC DSN degisikligi yaparak yazilimin kullandigi DNS tanimini
PostgreSQL driver ile degistirmeniz gerekecek. Tabii bu en ideal durum.
Yaziliminiz MS-SQL'e ozel SQL deyimleri kullaniyor olabilir, bunlar da
PostgreSQL uzerinde bulunmayabilir, desteklenmeyebilir vs.

Ozetle cok kolay olmayacak,

Iyi calismalar

--
Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)	- Software developer, generic solvent
http://enver.casdb.com/		- mailto: ealtin at casdb dot com

There are people so addicted to exaggeration that they can't tell the truth without lying.