[linux-ileri] Re: routing & iptables

---------

From: Murat Ustuntas (ustuntas@bimel.com.tr)
Date: Tue 30 Dec 2003 - 02:35:49 EST

    Enis Bey,

    Bundan once sormus oldugunuz soruya 24 Aralik
    tarihinde yanit vermistim ama gozunuzden kacmis
    olmali:

    Oncelikle

                          |------------|
    192.168.1.20 --------- linux Router ---------------192.168.0.50
                          |------------|
                        eth1 eth0
                    192.168.1.130 192.168.0.130

    /etc/sysconfig/network dosyasini size gore degistirmek:
    -----
    NETWORKING="yes"
    FORWARD_IPV4="true"
    HOSTNAME="sizin.domain.ismi"
    DOMAINNAME="domain.ismi"
    GATEWAY="192.168.0.130"
    GATEWAYDEV="eth0"

    Sonra Networkler arasinda paketlerin gecisine izin vermek,

    echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

    Son olarakta IP tables ile ya tektrafli sadece 192.168.1.20 icin
    yada her iki kart icin MASQUERADE yapmak,

    iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE

    MASQ islemlerinizi bitirdikten sonra eger bu makine uzerinde
    seffaf squid calistirmak istiyorsaniz, iptables ile bir
    yonlendirme yapmaniz gerekli

    iptables -A PREROUTING -t nat -p 6 --dport 80 -j REDIRECT --to-port 3128

    burada 3128 proxy sunucusunun calistigi port numarasi:
    Ayrintilar: http://en.tldp.org/HOWTO/TransparentProxy.html

    Iyi calismalar,

    Murat Ustuntas