[linux-ileri] Re: NT 4.0 'dan RedHat 8.0 'a geçiº?

---------

From: Afsin TASKIRAN (afsin@taskiran.org)
Date: Wed 17 Dec 2003 - 07:39:59 EST

    On Wed, 2003-12-17 at 12:20, Mucip ILBUGA wrote:
    > Selamlar,
            Merhaba;
    > 1) Ilk sorunumuz mevcut Domain, kullanici, sifre tanimlarini kolay
    > bir sekilde transfer etme sansimiz var mi? Yoksa bu kullanicilara yeniden
    > teker teker Domain olarak tanitmak gerekiyor mu?
            M$ sistemlerde kopyalayip yapistirabilicegimiz konfigurasyon dosyalari
    olmadigindan bu bilgileri maalesef tek tek girmek
    zorundasiniz.Windows-Linux sistem uyumlulugu yok zaten.BSD-Linux deseniz
    olabilir.
    > 2) SAMBA ayarlarinda sorun yasar miyiz? Ozellikler HP marka
    > yazicilarin paylasimi sorunlu olur mu?
            Problem cikacagini sanmam.HP 610 u sorunsuz olarak agdan kullaniyorum.
    > 3) Yeni kuracagimiz makinada Apache-PHP ile sirket icinde dahili bir
    > server kurmayi planliyoruz. Malum sirket ici duyurular-haberler gibi. Bu
    > konuda onerebileceginiz onceden dikkat etmemiz gereken noktalar var mi?
            Tek makine uzerinde gerceklestirecekseniz (agi internete baglama,
    intranette web yayini vs...) bunlari iptables lara dikkat etmeniz
    gerekir.
    > 4) Bu makinayi Posta sunucusu olarak ta kullanmak niyetindeyiz. Su
    > an dahili ve harici postalari Office-Mail isimli bir program ile
    > yonlendiriyoruz. anirim bu konuda SendMail'i onereceksiniz?
            QMaili de dikkate almanizi oneririm.Qinstall la Red-Hat ta kurulumu da
    sorunsuz.www.obua.org a bakmanizi oneririm.

            Aslinda Red-Hat i da bir dusunun.Sunucu makinenizde daha kararli bir
    surum kullanmanizi oneririm. Slack/Debian isabetli bir cozum olabilir.

    > Ilginize simdiden cok tesekkurler,
    > Mucip:)

            iyi calismalar

    --