[linux-ileri] Re: Process bazinda bandwidth sinirlama

---------

From: Murat Demirten (murat@debian.org)
Date: Tue 16 Dec 2003 - 04:05:34 EST

    Selam,

    Derdimi tam anlatamamisim, simdi olayi biraz daha acayim.

    Bu islemi herhangi bir server ortaminda kullanmak degil niyetim, tek tek=20
    process bazinda bu tarz bir cozum mantiksiz olur sizin de belirttiginiz gib=
    i,=20
    onun yerine servis bazinda siniflar tanimlamak gerekir.

    Benim derdim sadece kendi desktop makinemde, herhangi bir sekilde aga paket=
    =20
    gonderen/alan processlerin kullanabilecekleri maksimum bandwidthi, istedigi=
    m=20
    zaman sinirlayabilmek. Biraz keyiften bir istek yani, yoksa bunu yapmasam d=
    a=20
    sorun degil. Ancak bazen kullandigim bir uygulama internet hattimi tamamen=
    =20
    somuruyor, ftp ornek olarak vermistim ama baska servislerde de ayni sey=20
    olabiliyor. Processin ne oldugu, ne is yaptigi onemli degil; process bazind=
    a=20
    max banwdith kullanimina mudahale edebilmek icin cekirdekte ne kadar=20
    degisiklik yapmak gerekir diye kendi kendime dusunurken bir de sizlerin=20
    fikirlerini almak istedim.

    =20
    Sal 16 Ara 2003 10:44 tarihinde =FEunlar=FD yazm=FD=FEt=FDn=FDz: