[linux-ileri] Re: TUBITAK Teknoloji Odullerinde Linux

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Wed 10 Dec 2003 - 11:53:14 EST

    Çağatay> Nasıl yaptığınızın dökümanı var mı? Ya da kullandığınız kaynak nir web
    Çağatay> adresi?
    Çağatay>
    Çağatay> Hep hayalini kurduğum bir fikir ama nereden başlayacağımı bilemiyorum...

    Dedim ya, gayet amele bir sistem. Ama yine de paylasayim.

    Dagitim: Slackware 8

    Ses karti: es1370 pci (iyi topraklaninca gurultu almayan
    eski ve kaliteli bir kart)

    Sistem: 32 MB Ram+P75+VX anakart

    mpg calan program: mpg123

    LCD display: piyasada kolayca bulunan 16x2 segment
    8 data bit girisli standart lcd display

    Kontroller: Once seri porttan tek tek okutuyordum. Ama
    dugme sayisi artinca eski bir klavye parcalayip kablolarla
    kisa devre yaptirarak dogrudan klavye girisine yonlendirdim.
    Kontroller klavyedeki tus sayisiyla sinirli :)) (105 tus)

    Ses Cikisi: Ses kartinin ses cikisi. Once bir potansiyometre
    ile analog olarak kumanda ediyordum, klavye icinden cikardigim
    board olunca kontrolu iki tane switch ile digital yaptim. Analog
    potansiyometre atesleme sesi aliyordu, yalitimi yapamadim..

    Kablolama: Once standart paralel port icin kullanilan 25'li
    kablo kullanmistim. Fazla gurultu olunca (display uzerinde
    bazen bitler gelip gidiyordu) iki tane 8'li STP (shielded
    twisted pair) kablo ile degistirdim... Ses iletimini
    piyasadan aldigim cift kat shieldli bakir cift damarli bakir
    kablo ile yaptim... (ses sistemleri satan bi yerden aldim)

    Elektirik Sistemi: Once internetten bolca 5 ve 12 volt ureten
    devre dizayni buldum. Ancak bazi piclerin turkiyede olmamasi
    ve konuda fazla uzman olmamam sebebiyle kolayina kactim
    ve 220 volt inverter aldim. Kaba oldu ama sonraki versiyonda
    duzeltirim umarim.

    Doseme: sistem bagajda duruyor. Bagajdan konsola kadar
    uclarina DB25 soket taktigim kablolar geliyor. Bilgisayara
    giris zaten paralel port oldugu icin problem yok. Uydurdugum
    konsola bir DB25 takarak geceleri sokup ve cikarma kolayligi
    sagladim.

    Konsol Elektrik Kaynagi: Klavye'nin 5Volt kaynagi LCD
    display icin fazlasiyla yeterli (4.7 volt istiyordu sanrim)

    Oto Muzik Sistemi baglantisi: piyasadan 5$'a bulabileceginiz
    kaset adaptorleriyle hallettim. Yeni teyplerin hepsinde
    line-in var ama aktif olmalari icin kendi data bus
    yapilarinda bir cihaz (ornek: ayni marka cd changer)
    takmaniz gerek. Internetten sony icin protokolleri hatta
    kandiran devre semalarini indirdim, ama kaset adaptor
    bekledigimden daha yuksek performans verince vazgectim.

    Netice olarak tamamen hurda parcalar ve bir kac on milyon
    maliyetle arabada cok maksatli kullanabilecegim bir
    sistemim oldu. Kendim bir sey icat etmedim, imal etmedim.
    Herseyi hazir olarak alip birlestirdim.

    Internette bu konuda cok fazla resimli site var, benimkisi
    onlar yaninda gayet igrenc gorunecegi icin koymadim.
    Kisin zor oluyor ugrasmasi, yaza dogru tekrar gelistirmeye
    basliycam ve bu defa GPS karti ve lcd video display ile
    susliycem, fiyatlari gayet dusuk... Iste o zaman gercek
    bir proje olacak. Termal sensorler falan da yurtdisinda
    baya ucuz, arac ici/disi sicakliklari gibi bilgileri de ekranda
    otomatik gostertebilecegim.... Simdilik cok amele :)

    Bir arkadastan digital foto makinasi alip ceker sitenin
    birine koyarim. Ama tatmin etmesini beklemeyin.

    Kodlari arabadan aldigim zaman veririm, ne yazik ki
    yedegini almadim, genelde uzerinde calisiyorum.

    Islerim biraz hafifleyince hem kodunu hem de sistemi
    daha yakisikli yaparak bu konuda bir sayfa hazirlayabilirim.
    Eger haber vermeyi unutursam http://www.demirhan.org
    1 haftaya kadar orada olur istediginiz kodlar vs...
    Ama hayal kirikligina ugramayin...

    Saygilar
    Umut