[linux-ileri] Re: boot sirasinda gelen mesaj

---------

From: Serdar KÖYLÜ (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Sat 16 Aug 2003 - 15:30:35 EEST

    Selamlar..

    RedHat nede olsa.. Olur o kadar zirvalamasi, normal gorun.

    Gorunen o ki kurulumdan sonra klavye ayarlarini filan degistirmissiniz.
    Sistem ise bu ayarlari begenmemis.=20

    Sorun edilecek bir sey oldugunu sanmiyorum. Konsolda UTF-8 destegi
    nedeniyle bazi sorunlar yasayabilirsiniz. Ama X11 kullaniyorsaniz pek
    fazla sorun olmaz. Eger konsolda klavye ve fontlarla probleminiz yoksa
    uzerinde durmaya degmez. Benim makinede soyle diyor mesela:

    Uniform Multi-Platform E-IDE driver Revision: 6.31
    ide: Assuming 33MHz system bus speed for PIO modes; override with
    idebus=3Dxx
    ICH4: IDE controller on PCI bus 00 dev f9
    PCI: Device 00:1f.1 not available because of resource collisions
    TEMPORARY FIX: Previous error ignored..

    Dahasi bunu soyleyen ikinci bir kernel yok sanirim dunya ustunde. IDE
    cihazi ile EHCI USB kaynaklari cakisiyordu, IDE busmaster (Ultra DMA)
    devreye girmeyip PIO calisiyordu. Sonuc: makine surunuyordu resmen.
    Bende kerneli acip ignore ettim bu sorunu, basit bir '//' koyarak,
    return -EBILMEMNE; 'nin onune.. Ardina da o temporary fix'i yazdim ki
    unutmayayim cozum bulmayi. Ama unuttum ve aylardir sorunsuz calisiyor.
    Simdi cozum aramak, daha cok sorun cikarmaya neden olabilir.=20

    Ayni sekilde eger bariz bir sorun veya sorun cikacagina dair isaret
    yoksa, oylece kalmasi simdilik daha iyidir. Ama soyledigim gibi klavye
    tanim dosyasi yuklenirken cikan bir sorun, bunu aylak kaldiginiz
    zamanlarda biraz inceleyebilirsiniz.

    SAygi ve sevgiler..