[linux-ileri] Exchange 'den Linux'a

---------

From: Murat Ongudu (mongudu@hotmail.com)
Date: Sat 09 Aug 2003 - 21:03:54 EEST

    Linux'da yeniyim ve qmail ile uğraşıyorum.. Exchange'deki domainleri ve mail
    hesaplarını, kullanıcılar için en zahmetsiz şekilde Web üzerinden
    yönetilebilir , ücretsiz , spam karşıtı ve güvenilir bir mail sistemine
    geçirmeye çalışıyorum..

    Redhat 9 , qmail + vpopmail + mysql + horde src rpm paketleri ile bir sistem
    kurdum ve sistemdeki domainleri ve kullanıcıları -şifreleri olmadan
    taşıdım-. Ancak sistemi tam olarak tanımamamdan , ileride şu anda Exhange
    ile yaşadığımız sıkıntılardan daha büyüklerini yaşayacağımdan korkarak
    cesaret edip "hadi" diyemiyorum.. Bunun ile birlikte aşağıdaki uzun soruları
    yazmamın sebebi olan tereddütlerim var..

    Son olarak Murat Bey de mailin de Postfix ya da Exim deyince bir "Acaba"
    diye geçirdim içimden..

    Neyse, Qmail ile ilgili olarak aklımda bir kaç soru var..

    1. Kurduğum qmaili open relay testlerinde denediğimde -makinada neredeyse
    default ayarları var..- relaya açık gözüküyor.. Bilirsiniz bu tip testler
    yapan sitelerde bir çok test var.. Makina ise daha 6. testte takılıyor.. 6.
    test ise xxx%alanadı.com@alanadı.com formatı ile mail atılması ile ilgili.
       Relayı kesin olarak kapatmak istiyorum.

    2.Qmail'de kullanıcı adları hesapadı@domain şeklinde , bu güzel ama ben aynı
    zamanda kullanıcıların sadece hesapad'ları ile de -veya sadece hesap adları
    ile- sisteme login olabilmelerini istiyorum. Bunun nedeni kullanıcıların
    eski alışkanlıklarını değiştirememekten korkmam.. -Sistemde birden fazla
    domain var-

    Aslında bu istek şuradan ileri geliyor.. Exchange'de bildiğiniz gibi
    kullanıcılar sisteme kayıtlı hesaplar ve tabi şifreleri de NTLM olarak
    kriptolanıyor.. Ben bu şifreleri ve hesapları olduğu gibi migrate etmek
    istiyorum. Şifreleri migrate edilebileceğini pek tahmin etmiyorum ya.. Belki
    LDAP ile bir çözümü olabilir gibi gelmiyor da değil ama Linux LDAP 'daki
    şifreleme mekanizmasına NTLM'leri nasıl kullandırtabilirim onu da
    bilmiyorum..
    Ya da bir transformasyon yapılabilinir mi? Çünkü NTLM , LANMAN lara kolayca
    erişilebilir.

    3.Sisteme horde kurdum , güzel çalışıyor ama özellikle bilgisayara basit
    anlamda bilen kullanıcıların alışkın olmadıkları bir mantığı var. Şimdiye
    kadar Uebmiau kullanıyordum. Hatta onun bile bazı özelliklerini
    sınırlamıştım.. Onun da benim açımdan dezavantajı kullanıcıların okudukları
    mailleri diske yazmasıydı.. Kullandığınız , beğendiğiniz ; yani iyi çalışan
    ve estetik bir webmail programı var mı.

    4.Spam en çok başımı ağrıtan konulardan birisi . Bunu ilk olarak yazdığım
    gibi relay ile ikinci olarak da web üzerinden yönetilebilir bir şekilde
    ikinci bir content , attach filtering ve bayes -bu mekanizmanın da nasıl
    çalıştığını her ne kadar tam olarak bilmesem de - veya bu konuda ne
    yapılıyorsa onu yapan ve tabi ücretsiz bir çözüme ihtiyaç var.

    5. Son olarak tabi ki virüs...

    Uzun ve okunması zor bir mail oldu.. Umarım kusura bakmazsınız..
    Şimdiden teşekkürler
    Murat Öngüdü

    Add photos to your e-mail with MSN 8. Get 2 months FREE*.
    http://join.msn.com/?page=features/featuredemail