[linux-ileri] Re: Qmail'de tripwire'ın mail atma sorunu

---------

From: Kemal M. Ergur (kemal.ergur@gtkbilgisayar.com)
Date: Sat 09 Aug 2003 - 14:23:53 EEST

    On Sat, 2003-08-09 at 09:37, Cansu Akdeniz wrote:
    > Merhaba!
    Merhaba,

    > Qmail kurarken sendmail kaldırıldığı için , Tripwire'ı mail
    > attıramadım! twcfg.txt dosyasındaki MAILPROGRAM=/usr/sbin/sendmail -oi -t olan
    > satırı MAILPROGRAM=/var/qmail/bin/qmail-inject olarak değiştirip twcfg'i
    > update ettim fakat yine olmadı!
    > Yardımcı olabilir misiniz? Teşekkürler!

    Soruna yanlis acidan yaklasiyorsunuz. Soyle ki, qmail'i kurarken
    sendmail'i kaldirmis olabilirsiniz. Bu sorun degil, ancak asil sorun
    qmail kurulumunuzun dogru tamamlanmamis olmasi. Eksiksiz bir qmail
    kurulumunda /var/qmail/bin/sendmail dosyasinin sembolik bir linkinin
    /usr/sbin/sendmail olarak atilmis olmasi lazim.

    Kisaca konfigurasyon dosyasindaki satir dogrudur bunu degistirmeye gerek
    yok, siz sadece /var/qmail/bin dizinindeki sendmail dosyasininin
    sembolik linkini /usr/sbin'e kopyalayin.

    Ancak illa ki twcfg.txt dosyasini degistirecekseniz,
    '/usr/sbin/sendmail' yerine '/var/qmail/bin/sendmail' yapin.

    Kolay gelsin.

    --
    Kemal M. Ergur <kemal.ergur@gtkbilgisayar.com>
    GTK Bilgisayar