[linux-ileri] Re: Son:Re: birden fazla ip

---------

From: Ayhan CAKICI (ayhan@mbm.erciyes.edu.tr)
Date: Thu 22 Apr 2004 - 20:52:14 EEST

    Merhaba

    oncelikle belirteyim amacim elimle bir seyleri degistirmek
    sureti ile karizma filan yapmak degil. :)

    windows ta bir ayar yaparsaniz onu elinizle degistirmeniz
    bazen imkansiz olabilir ama linuxte boyle birsey yok
    diye dusunuyorum

    benim gecici cozum ile belirtmek istedigim sey verilen
    cevaplarin beni sonuca ulastirmasi fakat istedigim olayi
    temelinden (yani olayin oldugu yerden degilde) baska bir
    yontemle cozulmus olmasi, Bu cevaplarida kabul ettigimi
    daha oncede belirtmistim ama benim asil ulasmak istedigim
    sey sorunu (benim sorunumu) sysconfig icerisinden nasil yapabilecegimi og=
    renmek idi.

    Bunlarin disinda ben benim kontrol edemedigim bir sekilde
    ayarlarin otomatik olarak baska programlar tarafindan
    (mesela webmin ,linuxconf gibi) yapilmasini istemem.
    Belki bunlar benim isimi kolaylastirabilir ,sonucta linuxte
    her islem el ile yap=C4=B1labildigine gore ben de bu
    islemleri mumkun oldugu kadar elimle yapmak ve bunlarin nasil
    yapildigini ogrenmek isterim. Bu nedenle bu programlari
    kullanmaktan kaciniyorum.

    Cok sey istiyorsunda diyebilirsiniz ama benim yapim bu ,
    bir seyi yapacaksam kullanmis oldugum isletim sisteminin
    izin verdigi olcude ayarlari kendi elimle yapmayi ve minimum
    duzeyde araci program kullanmayi tercih ederim. Bunlara ek
    olarak Webmin veya X arayuzunde kullan=C4=B1lan konfigurasyon
    programlari bazen hata yapabiliryorlar veya konfigurasyon dosyasini
    kendi istedikleri sekilde ,bizim kontrolumuz disindaki seyleri,
    yeniden duzenleyebiliyorlar (ornegin dns in konfigurasyon
    dosyalari ,squidin konfigurasyon dosyasi gibi.)

    ifconfig ve ip address komutu ile yapilan ayarlamalar
    benim kullanmis oldugum linux versiyonunda ve tum redhat
    turevlerinde network restart edilince veya makina yeniden
    baslatilinca iptal oluyor

    rc.local dosyasina yazilan komut ise (birazdan yine windowstan
    ornek verecegim ,bazi arkadaslar yine windowstan kurtulamadigimi
    soyleyecekler ve belkide o windows diyecekler. Sunu belirtmek
    istiyorum. hepimiz windowsu kullandiktan sonra linuxe gecmedik mi
    (Tabi unutmamak gerekir ki bazi istisnalar kaideyi bozmaz)

    Simdi gelelim ornegime

    windowsta bir programiniz var ve programin acilis dosyasinda bir
    degiskenin olusturulmasi ve gerekli degerin atanmasi gerekiyor.
    Sizde bunu elle acilis dosyasinin icine yazip kaydetmek yerine
    autoexec.bat dosyasina gerekli degiskeni olusturup degeri atayacak
    bir komut yaziyorsunuz

    Bu sonucta sizin isinizi gorur ama siz bu sorunla daha farkli
    bir sekilde veya ayni cozumu uygulayamayacaginiz bir sekilde
    karsi karsiya kalirsaniz ne yapacaksiniz. Bu nedenle isin
    temelini ogrenmek bence en mantikli olani

    Sonuc olarak benim istedigim sey Serdar beyin vermis
    oldugu cevap idi.

    Bana linux hakkinda bilgi vermek icin mail atan herkese tekrar tesekkur e=
    tmek istiyorum.

    Ayhan CAKICI
    Erciyes Universitesi
    Muhendislik Bilgi Islem Gorevlisi