[linux-ileri] Re: birden fazla ip

---------

From: Serdar Koylu (serdarkoylu@fisek.com.tr)
Date: Wed 23 Apr 2003 - 15:10:30 EEST

    Selamlar..

    Size bir cevap verelim, OK.. Fakat sizde bize neden boyle bir seye ihtyiac duydugunuzun cevabini verin. Boylece size gereken en uygun yontemi bulabiliriz saniyorum..

    Soyleki, virtual interface'ler cogu zaman gereksiz sistem yuku, olasi guvenlik problemleri vs. icin acik kapilar olusmasina sebep olabilirler. Eger olmazsa olmaz vaziyeti yoksa tercihan bir ikinci ethernet karti eklemek, tunnel cihazlari gibi formuller kullanmak, routing tablosunu duzgunce ayarlamak vs. gibi efektif yontemlere basvurmak gerekir.

    Simdi cevaba gelelim. Bildigim kadariyla RH network scripti ifcfg-* dosyalarina bakar. Eger

    ifcfg-eth0:0

    adinda bir dosya olusturup icerigini uygun sekilde doldurursaniz istediginiz yerine gelir saniyorum. Icerik icin oradaki benzer interface'lerin dosyalarina gozatabilirsiniz. Ayrica hatirladigim kadariyla da webmin ile de bunu yapabilirsiniz.

    Saygi ve sevgiler..

    23 Apr 2003 13:55 EEST tarihinde yazmışsınız: