[linux-ileri] Re: OpenLDAP

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Tue 03 Sep 2002 - 17:21:03 EEST

Merhaba,
OpenLDAP ya da bir baska dizin sunucusunu kurup calistirmanin guc bir
tarafi yok; oldukca kolayca yapabileceginiz bir is. OpenLDAP sitesindeki
dokumantasyon fazlasi ile yeterli olacaktir.

DNS, sertifikalar, e-posta vb. icin nasil kullanacaginiz tumuyle
kullanmayi hedeflediginiz yazilimlara bagli. Hangi e-posta sunucusunu
kullanacaginizi bilmeden bu konuda yorum yapmak pek guc... :(

Kabaca, baslamadan evvel LDAP ve dizin hizmetleri ile ilgili bir kitap
okumanizi ve kavramlari iyice ogrenmenizi onerebilirim. IBM'in RedBooks
dizisinde (http://redbooks.ibm.com) Understanding LDAP ya da benzer
isimli bir e-kitap var; giris icin oldukca basarili oldugunu
dusunuyorum. Kavramlari iyice anladiktan sonra OpenLDAP'lik bir
sorununuz olmayacaktir.

selamlar,
-bd

On Tue, 2002-09-03 at 17:11, =C7a=F0lar Onur wrote:
>=20
> Selamlar;
> OpenLDAP kurmak , kurulan sistemi DNS , say=FDsal sertifika , veritaba=
n=FD ve
> mail sistemleri i=E7in kullanmak istiyorum. Konuyla ilgili kurulum ve
> konfig=FCrasyon kaynaklar=FD varm=FD? LDAP kurmak , ayarlamak ne kadar zo=
r?
> Sayg=FDlar
--=20
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379 Fax: +90 312 2103333
http://www.dayioglu.net ICQ UIN: 72276975