[linux-ileri] Re: Grub sorunu

From: Baris Metin (baris@gelecek.com.tr)
Date: Wed 16 Oct 2002 - 18:53:14 EEST

Wed, Oct 16, 2002 at 04:03:28PM +0300 , Devrim GUNDUZ :
> Merhaba,

Selamlar,

> Eskiden, sadece lilo kullandigimiz zamanlarda, acilista "LILO" yazip
> kalirdi bazen.

Aslinda LILO yazip kalmaz. Cesitli sstring'ler yazip kalabilir ama LILO
yazmasi LILO'nun sorunsuz olarak yuklendigi anlamina gelir. Bunun
yerine; L, LI, LIL, LIL? ve ya LIL- yazarak kalir. Bunlardan herbiri de
bir adimdaki hatayi bildirir...

> Simdi ayni sorunu grubda yasiyorum, iki farkli makinede. "GRUB" yaziliyor
> ve kaliyor.

http://www.gnu.org/manual/grub/html_node/Troubleshooting.html

Yukaridaki adreste Grub icin hata mesajlari ve ne anlama geldikleri
yaziyor. Eminim yardimci olacaktir.

> Birinde, NTFS uzerine kurulmus Windows XP vardi, diger disk bolumune Red
> Hat 7.3 kurduk. rebootta sorun cikti.
>
> Digeri de pentium 75 bir makine, eski bir sistem.
>
> Sorunlari farkli olabilir belki ama cozumleri ne olabilir?

Sorun icin umarim yukaridaki adres yardimci olur.

Grub kullanmiyorum ve normal bir kullanicinin da Grub'a ihtiyaci
olmadigini dusunuyorum. Lilo daha seker ozellikler iceriyor son
kullanici icin (su anda). Zaten bence Grub'un ozellikleriden faydalanacak
uzman bir kullanici iseniz de boot adimlarini cok iyi biliyorsunuz, yapmak
istedikleriniz ust duzeydedir demektir.

iyi calismalar,

--
Baris Metin