[linux-ileri] Re: Oracle Application Server ne ise yarar

From: Murat SULUHAN (msuluhan@softhome.net)
Date: Thu 28 Nov 2002 - 09:15:06 EET

Merhabalar

1. Java Uygulama Sunucusu dur, J2EE gibi kurumsal java uygulamalari icin
gerekli servisleri sunar, burada J2EE yi ben yeterince anlatamam ayrica
liste amacina uymaz

2. Benim su an calistigim sirkete baslamadan once Windows NT uzerinde
kurmuslar, onu Linux a geciricem, biraz degisik bir mantigi var, herseyi
iyice planlayip, ondan sonra baslamani tavsiye ederim

3. Oracle ok diyor, ama RedHat ve SuSE Enterprise Server editionlar uzerinde
minimum sorunla ve cluster gibi desteklerle kurulum yapmana imkan var,
normal RedHat ve SuSE lere de kuruluyor, diyebilirsinki Debian a veya
Slackware e kuramaz miyim?. Eger Oracle dan support olayinda Oracle
mIzIkcIlIk yapmazsa siz bizim ok demedigimiz Linux a kurdunuz die, hay hay
:).

4. mesela hangi aracin?, bir suru wizard var, gui tabanli yonetim arabirimi
felan,

5. ne amacladigina bagli, eger sirf zevk icinse yonetimini ogrenmek icin
harcayacagin sureye deger mi diye sorarim, yok ama ogrenmek icinse onu
bilemem,

eger amac java uygulama sunucusu mantigi, j2ee uygulamalari gelistirmekse,
tomcat de ayni kategoride bir urun, apache.org dan indirebilirsin,
opensource bir urun, piyasada bir de JSP-Servlet kitabi var, takir takir
yaparsin ayni seyleri

Saygilar
Murat