Re: [Linux-guvenlik] Dansguardian+Squid

From: Huzeyfe Onal (huzeyfe@enderunix.org)
Date: Fri 22 Sep 2006 - 05:42:41 GMT

Merhaba,

çalışan servisler çalışmıyor?"

HTTPS'i bu sekilde yonlendirerek transparan kullanamazsiniz...

Skype'yi yasaklamak icin Squid ve Iptables kullanabilirsiniz.
Oncelikle diger tum cikis portlari kapali olsun sadece 80 ve 443 acik
kalsin ve bu portlari da Proxy araciligi ile kontrol edin.. Skype 443
port uzerinden cikmaya calisirken host isimleri degil IP adresleri
kullaniyor siz de Squid'den Connect methodunu IP adreslerine
yasaklarsaniz Skype'yi yasaklamis olursunuz.. Tabi bu arada SSL
hizmetini IP adresi uzerinden veren yerler ile de iletisim kesilmis
olur..

http://lists.grok.org.uk/pipermail/full-disclosure/2005-November/038646.html
adresinde benzer bir senaryo OpenBSD PF icin anlatilmis, bunu Linux
icin uygulayabilirsiniz...

.

Huzeyfe ÖNAL
+90 505 5260064