Re: [Linux-guvenlik] p2p engellemek yardım?

From: Baybars Uzunoglu (baybarsu@gmail.com)
Date: Thu 23 Mar 2006 - 22:00:22 EET

Merhaba ,

Benim agimda 15 bilgisayar (p2p ile ugrasan cok fazla kullanici yok)
ve 2Mbit hat ile layer 7 patch sorunsuz calisiyor ancak birkac forumda
okumustum (url'leri hatirlamiyorum) , sadece router olarak kullanilan
layer 7 patch yapilmis 1 linux box ve 30 pc'ye 5Mbit hatti dagitiyordu
sanirim, p2p trafigi fazla oldugu zamanlarda makineye yuk bindiginden
bahsediyordu. (mantikli da, cunku gelen paketlerin headerlerine bakip
trafigi bicimlendiriyor) fakat layer 7 uygulayacaginiz makinenin
donanimi iyi ise sorun olacagini sanmiyorum. Yinede google'i 1az
dolasmak daha fazla bilgi getirebilir.

benim layer 7 patch yapilmis makinem : p3-833Mhz , 512 Mb ram , squid
+ dansguardian + cok yogun mail trafigi olmayan qmail server , kernel
2.6.15.4 ve iptables v1.3.4 [debian sarge]

iyi aksamlar