Re: [Linux-guvenlik] p2p engellemek yardım?

From: Necati Demir (necati@labristeknoloji.com)
Date: Thu 23 Mar 2006 - 14:16:54 EET

P2P uygulamalar genellikle sabir portları ve host'ları kullanmıyorlar.
Bu sebeple çok kesin bir çözüm
olmasa da IDS/IPS kullanarak ve gerekli imzaları bularak da sorunu
çözebilirsiniz.

Eğer P2P uygulamanın sabit bir port kullandığını düşünüyorsanız, tcpdump
ile hangi portu kullandığını bulup o portu iptables ile kapatın.

Osman Tekin yazmış:

Necati Demir

--- Labris Teknoloji necati at labristeknoloji.com

--- http://demir.web.tr ndemir at demir.web.tr