Re: [Linux-guvenlik] Spamlar gelmesin artık

From: Mustafa Kutsal Ay (master@iplikci.com)
Date: Wed 19 Jul 2006 - 11:05:20 GMT

benim bunun icin kullandigim cozum biraz kati.

oncelikle spam gelen IP`leri kaydediyorum. bu spam iki turlu olabilir.

ya varolan bir mailbox`a gelebilir ki bunlardan spamassasin`den SPAM damgasini yiyenleri kaydediyorum.
ya da varolmayan hesaplara gelen ( brian@domain.com alex@domain.com ) gibi bariz olanlarini kaydediyorum.

bunlari hemen firewall`dan yasakliyorum.

yavas yavas olusan bu "spam yapan hostlar IP database"inde 8,16,32,64,128,256`lik network block`larinda kac tane spam gonderen host oldugunu buluyorum. %30`u gecmisse firewall`dan tum IP blogunu yasakliyorum. tek bir SQL query ile bunu hemen yakalayip firewall rule olusturmak mumkun. ayrica araliklarda whois sonucunda donen "route, inetnum, netname" alanlarini da guncelliyorum.

bu sayade ozellikle telekom`un dynamic DSL IP`leri ilk bir haftada otomatik olarak yasaklandi.

85.105.128.0/17 gibi rule`lar olustukca basta firewall`daki binlerce olan rule sayisi da onemli oranda dusuyor.

spam`dan sakinmak icin bu yontemi secmemin nedeni tcp baglantisi acildiktan sonra RBL ile reject etmek karsi sunucu tarafinda `simdi yemiyor sonra bir daha deneriz` gibi algilanabilir.
ama IP paketlerini DROP ettigimde `boyle bir sunucu yok, bosuna ugrasmayalim` seklinde algilanmasini saglayabiliyorum.

IP bazinda paketin red edilmesi ayni zamanda sunucuya da yuk getirmiyor. cunku postfix gelen connexion`i handle etmek icin hic calismiyor bile. ayrica spamassasim ve clam ram canavari oldugu icin bu yuklerden de olabildigince kurtuluyorum.

bir onemli sey de reverse DNS enry var mi ve duzgun bir MX`i var mi bunlara bakmak.

reverse DNS`i olanlarda ise RBL`den gecemeyenler oluyor.

yukarida anlattigim tum bu isler icin mail.log dosyasini okuyup her yarim saatte bir isleyen ve surekli ekledigim rule`lardan olsan CRON`dan tahrikli bir script var. (kam milinden takrikli yag pompasi gibi birsey)

bu sistemin avantaji benim her gun 30bin spam eposta gelen `bu eposta`yi gonderdigim hesabimin oldugu sunucu nefes alabiliyor.

yasaklanan IP`ler 2 gun sonra yeniden erisime aciliyor. bundan sonra bir daha gelirse periyodlari arttiriyorum (1 hafta, 1ay, 3ay....)

en fazla spam yapilan yerler: turkiye ( oley ), brazilya, meksika, china, polonya

anlattigim isleri yapan sunucu ustunde 2 ip var biri disaridan gelen smtp isteklere yanit veriyor. digeri pop3 ve imap sagliyor.

herkese spamsiz gunler dilerim.

Iyi calismalar.

Mustafa Kutsal Ay
master@iplikci.com
Office: 212 612 9090 3220
GSM : 532 676 9778 | 555 448 1213
system admin, software engineer, radiesthesist
weblog: www.iplikci.com/musti

Bana gönderdiginiz epostalar ulasmiyorsa lütfen okuyun.
If you get error sending me emails please read this.