Re: [Linux-guvenlik] Spamlar gelmesin artık

From: Ahmet DURUÖZ (ahmet@duruoz.gen.tr)
Date: Wed 19 Jul 2006 - 09:59:08 GMT

Merhaba,

Spamassain + Mailscanner ikilisini bende kullanıyorum. Mail sunucusunda spam olarak işaretlenenler spam@falanfilan.com gibi bir adrese gidiyor. Bu sayede kullanıcıya spam gitmiyor ama spam olmayanlarıda ben görüp ilgili kullanıcıya yönlendirebiilyorum. Blacklistlere manuel müdahele edebiliyorum. Çok faydalı ikili şiddetle tavsiye ederim. Bir diğer çözümde hiç bunlarla uğraşmadan gateway cihazlarıyla spami virüsü engellemek. Ama maliyetli bir yöntem .

Saygılarımla
Ahmet DURUÖZ
DBA & System Administrator
Tepe Mobilya San. ve Tic. A.Åž.