RE: [Linux-guvenlik] squid-2.4.STABLE3

From: selcuk (selcuk@omakasansor.com.tr)
Date: Tue 11 Apr 2006 - 07:41:09 GMT

Merhaba

İlgili mesajda internete cıkarken kullaılacak DNS sunucunun adresi

isteniyor.

"/etc/resolv.conf" dosyasına

nameserver 213.243.1.40

...gibi bir tanımlama yapmanız yeterli olacaktır. Ayrıca ag gecidinide

atlamayın.

route add default gw 10.0.0.2

>10.0.0.2 yerine kullandıgınız modem'in/router'ın numarasını yazmanız

gerekir.

firewall makinamız aracılığı ile internete bağlanan bir XP windows
makinadan

ağ ayarlarına baktım ve

yeğlenen DNS sunucu adresi: 10.0.0.138 yazıyor.

yani "/etc/resolv.conf " dosyasına

nameserver 10.0.0.138

tanımlamasını mı yapacağım acaba (yani text editor programı ile dosyayı
açıp enalt satıra yazacağım değil mi?)

ve

yine TCP/IP özelliklerinde

Varsayılan ağ geçidi 192.168.100.1 yazıyor

yani

"route add default gw 192.168.100.1"

yazmam mı gerekiyor.

aslında ben SSH ile firewall makinasına bağlanmak için bu 192.168.100.1
numarayı kullanıyorum. acaba modem'in numarası bu değil mi?

modemin numrasını nasıl bulurum.

Şimiden çok teşekkür ederim.

İyi Çalışmalalar.

Selçuk ÜNAL