Re: [Linux-guvenlik] Redhat üzerinde birkaç portu kapatmak istiyorum.

From: Egemen Ergel (egemen@ergel.net)
Date: Wed 05 Apr 2006 - 09:17:48 GMT

bundan önce basit bir google araması ile.

netiket nedir?
mail listesi nedir?
mail listesi nasıl kullanılır?
bir bilgi araştırmak için ne tip bilgilere ihtiyaç vardır?
"bu gün canım çok sıkılıyor doktor bey? ne yapmalıyım" cümlesi ile bir
doktordan email ile çözüm beklenebilirmi?
kavramsal olarak bile bilindiği şüpheli konularda ordan burdan yardımlarla
çözümler üretilebilirmi? üretilse bile sağlıklı ve güvenilir bir sonuca
ulaşılabilirmi?

sorularına yanıt arayarak internette bir bilgiye nasıl ulaşılır. sonuca
ulaşabilecek bir yardım almak için bir sorun bilenlerle ne şekilde
paylaşılmalıdır kavramları üzerinde pratik yapmanızı önerebilirim.

redhat üzerinde ipchains, iptables dan checkpoint e kadar onlarca firewall
yazılımı çalışıyor olabilir. ve bunlar basit shell scripting den görsel
grafik kullanıcı arabirimlerine kadar pek çok değişik şekilde yönetiliyor
olabilir. dolayısı ile size ipin ucunu bile vermek için çok daha fazla
detaya ihtiyaç vardır. bu detaylara ulaşamıyorsanız bu işlerim
profesyonelleri de vardır. onlardan da yardım talep edebilirsiniz.

Egemen.