RE: [Linux-guvenlik] NAT ve Port tarama

From: IHSAN TURKMEN (ihsanturkmen@hedefalliance.com.tr)
Date: Thu 12 May 2005 - 15:48:10 EEST

Ayrıca, sizin bahsettiğiniz olay MASQUARADEing diye adlandırılır. Bu
yüntem de bir çeşit adress ve port translationdır. Tek tarkı, ,çeriden
yani private adreslerden , dışarıya public adreslere bağlantı kurmayı
mümkün hale getirir. Dışarıya çıkan privete adreslerden kaynklanan bütün
ip paketleri, dışarıya çıkarken GATEWAY in public ip adresi ile ve portu
ile değiştirilir. Geriye dönen paketler de gene dinamik olarak orjinal
kaynak ve port adreslerine destination ip ve port adresi olarak traslate
edilir. İçerdeki bu ip adreslerine dışarıdan konnection kurulmak
istendiğinde , SYN paketlerinin dışarıdan içeriye geçişine izin verilmez,
sadece ACK paketlerine izin verilir. Dolayısı ile , dışarıdan içeriye
konnection kurmak mümkün olmadığı gibi , port taramasına da dolaylı olarak
bir konnection requesti olarak algılandığından izin verilmez..

İhsan Türkmen
Hedef Alliance Holding A.Ş.
Bilgi Sistemleri Direktörlüğü

Namık Kemal Cad. Göztepe Mah.
Karanfil Sok. No: 62
34550 Bağcılar / İstanbul/TR
Tel : +90 (212) 445 50 95
Fax: +90 (212) 445 97 54

IHSAN TURKMEN <ihsanturkmen@hedefalliance.com.tr>
Sent by: linux-guvenlik-bounces@liste.linux.org.tr
12.05.2005 15:39
Please respond to
linux-guvenlik@liste.linux.org.tr

linux-guvenlik@liste.linux.org.tr
cc

Subject
RE: [Linux-guvenlik] NAT ve Port tarama

Arkadaşlar..
Nacizane tecrübe ve bilgilerimden bu konuda bir kavram kargaşası ya da
yanlış bilgilendirme sahibi olduğunuzu düşünüyorum. NAT ve PAT , dan başka
terim duymadım. NAT adress, PAT da port translation anlamında
kullanılıyor. Ama NAPT diye bir terimle karşılaşmamış olmama rağmen
(NAT/PAT ok) NAPT de hem ADDRESS hem de PORT translationun aynı anda
yapılması olsa gerek.

Port scanining olayına gelince, port scaning NAT ya da PAT ile
engellenemez. Bu teknik olarak mümkün değildir, sadece bir IDS ile bu
geçekleştirilebilir, ya da iptables da burst/burst-rate gibi bir
limitasyonla engellenebilir (ki pek tavsiye etmem). Şöyleki bir kaynak ip
adresinden bir noktaya belirli bir t süresi dahilinde gelen SYN
paketlerini sayan ve anormal sayıda aynı adrese connection kurmaya çalışan
, ya da birden fazla porta t SYN paketi gönderen ip adresleri otomatik
olarak bloke edilir. Bu teknik bir engellemekten daha ziyade
artificial-intelligiance ile gerçekleştirilebilien bir savunma yöntemidir.

PAT ve NAT kullanıcıya transparent halde çalışır, yani clinet karşı
tarafta NAT/PAT yapıldığını anlıyamaz. Ve paketlerin process edilişi de
sadece routing öncesi ya da sonrası ip headerlarının firewall/router
tarafından on-the-fly değiştirilmnesiyle gerçekleştirilir. Port taramaya
engel bir durum yapısal durum söz konusu değildir.

Saygılar sunarım..

[...]

"Tarik Akçin" <t_akcin@hotmail.com>
Sent by: linux-guvenlik-bounces@liste.linux.org.tr
12.05.2005 15:23

[...]

Merhaba

Bu konuyu acitiginiz icin tesekkur ederim.

Bunu uzun zamandir bende dusunuyor ve inceliyorum. Bende ayni sonuca
varabildim. nat yerine napt oldugunda dahada zorlasiyormu?

nat ile napt arasindaki farkida tam olarak anlayabilmis degilim. Bu
konudada
bir cevap bulabilirsem bundan cok memnun olacagim. napt port taranslate
yapiyor. nat ne yapiyor onu tam anlayamadim.

Ornegin bir adsl modemde nat yada napt yapiliyorsa, bridge mod olarak
kullanilmiyorsa bir lan icinde oldugundan lan daki ip ler icin (pc ye
atanan
ipler) tarama yapilamamasi lazim. Fakat modem uzerinde dns virtual server
ftp gibi servisler acilmis ise taramada bunlar gorulebiliyorlar. Yani
portlar modem uzerinde oluyor ve taramada goruluyor. NAPT de bu isi
yapiyor.
pc nin portlari ile modemdeki portlar arasinda taranslate gorevi ...
ornegin
123.32.123.321:2080 ile porta ulasabiliyoruz.

diyelimki alt ip yi (lan ip si) biliyoruz.

123.321.123.321:123.321.123.321

biciminde yada buna benzer bir usul ile erismek

yada

123.321.123.321:123.321.123.321:80

gibi ....

pc deki porta erismek

Mumkun olabilirmi acaba

adsl modemerin firewall ozelligi olanlarda, paketler uzerinde, zararli
yazilim kontrolu yapma ozelligi varmi ....