Re: [Linux-guvenlik] r0nin

From: Cem Ahmet MERCAN (HBM) (mercan@be.itu.edu.tr)
Date: Mon 18 Apr 2005 - 14:46:53 EEST

Merhaba;

rootkit tarayan programlardan biri ile sisteminizi taramanizi öneririm:
http://www.rootkit.nl/ programini rkhunter -c komutu ile
http://www.chkrootkit.org/ programini ./chkrootkit komutu ile
kullanabilirsiniz.
en azindan hacklendiginizden ve ne tur bir hack yada acik oldugundan
haberiniz olur. Ama sisteminizi bu halde birakmayin, sadece cok gerekli
olan cok az dosyayi bir yere kopyalayip sistemi sifirdan tekrar kurun
derim. Hatta bu sistemden gelen konfigurasyon dosyalariniza bile
guvenmeyin, eger gercekten o dosyaya hakim degilseniz.

İyi Günler...

Cem Ahmet MERCAN