[linux-guvenlik] Re: Fw: Re: ip adresim gorunmesin !

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Fri 24 Sep 2004 - 14:14:26 EEST

Selamlar..

> Mesela Outlook uzerinden pop3 olarak mail attigimda, karsi taraf mailimi
> aldiginda Header bilgilerimin detayina bakarak o an o maili attigim PC'nin
> Ip adresinide listelemesini onlemek.(Malum,Webmail olarak boyle bir sorun
> yok).

Outlook uzerinden pop3 ile mail atamazsiniz :) Dil surcmesi olmali :)

SMTP ile atiyorsaniz, SMTP sunucunuz, yani Relay sunucunuz buyuk bir
ihtimalle bu ve benzer headerleri silme/degistirme imkani sunacaktir.

Ayni sekilde, ornegin, eger CONNECT metodunu kabul eden bir squid proxy
varsa, bunu kullanarak gene bu isi yapabilirsiniz.

Gorulecegi gibi proxy'den baska cikis yok bu durumda..

Eger interneti kullanacaksaniz, IP adresiniz belli olacak, protlariniza
bir takim bilgiler kabul edeceksiniz. Bu boyle bir sey. "Vay, portunuz
acik, yok IP'niz belli" vs. gibi seyler bos laflardir. Bugun milyonlarca
web server var ve bunlarin 80. Portlari acik. O uyuz firewall'i alip o
portu kapatinca gucenlik derdimiz bitecekmi ? Bunun sonu,
"Bilgisayarinizin internete bagli oldugu", "Bilgisayarinizin fisi takili
oldugu" tespit edildi gibi yerlere varir. Bu duzenbazlara itimat etmek
caninizin umdugundan daha fazla yanacaginin bir gostergesi olur.
Guvenlik oyle bir urun aldim oldu vs. kavram degildir. Titiz bir calisma
gerektirir. bu surectede boyle ucuz numaralarla musteri kapmaya calisan
yada bu ayaklardan tirsacak kadar temelden yoksun kisilere pek yer
yoktur.

Bilginizi artirmaya calisin. Bu sizi "mutlak bir adim daha ote guvenlik
seviyesi" ne tasiyabilecek yegane seydir.

O reklamlarada itibar etmeyin. Koskoca HP ve DELL'in reklam malzemesi
olarak artik gayri siradanlasan Wireless Mevzusunu temel almalari gibi
bir sey. O reklamlar nasil ki bu islerdeki zeka seviyesi 40 ve alti
olanlari (tamam, baska islerde 180 IQ Sahibi olabilirler) hedefliyorsa,
IP Adresinizi biliyoruz denmeside ayni sekilde guvenlik IQ'su 40 ve alti
olanlari hedefliyor..

Saygi ve sevgiler..