[linux-guvenlik] Re: ip adresim gorunmesin !

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Fri 24 Sep 2004 - 10:16:27 EEST

Selamlar...

Makinenizin IP'sini disariya giderken degistiremez/gizleyemezsiniz. En
azindan bu tur yontemlerle. Siz bir yerden cevap istiyorsunuz, geri
donus adresini yazmazsaniz zarfin uzerine, o cevap size nasil geri
gelebilir ?

Eger makinenizdeki servislere disaridan erisilmesin istiyorsaniz,
IPTABLES ile bu isi halledebilirsiniz. Ama siz bir web servere
baglaninca o server sizin IP'nizi bilecektir, bu kacinilmazdir. Bazi
uyaniklar bunu bir sorun olarak gosterirler. Ne bileyim, bir siteye
girersiniz, "aha, bulduk, adresinizi bulduk, guvenliginiz tehdit
altinda" filan gibi feryat edip sizden 3-5 kurus koparmaya calisirlar.
Bu dolandiriciligin bir baska sekli olabilir.

Bir cozum soyle olabilir, siz web servere degilde baska bir servere
(proxy) baglanirsiniz. Bu sizi anonymize eder. Yani bir suru eleman
(bazen binlerce) ile ayni IP'den baglaniyor olursunuz. Fakat, mesela IRC
sunuculari bunlari bulup tespit edebilir. Dahasi her tur baglanti icin
uygun bir anonym proxy bulmaniz guc..

Saygi ve sevgiler..