RE: Windos'a yine virüs bulaşmış (Eskikonu : RE: [Linux-guvenlik]redhat9'a virus bulasmis.)

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Mon 25 Oct 2004 - 11:48:53 EEST

On Mon, 2004-10-25 at 10:50 +0300, enginaar© wrote:
> Selamlar arkadaslar,

Merhaba,

> Linux'da neden virus olmayacani bu kadar cok savunuyorsunuz bilmiyorum ama
> niyetim bunu tartismak degil. Gecen seferki html veya php sayfalarin
> icerisine eklenen "<iframe>" durumu apache'yi, modullerini ve include'larini
> yeniledigim halde halen devam ediyor.

Kisa vadede bir cozum olarak bence bu konuda yeterli teknik bilgiye
sahip bir kurulustan danismanlik hizmeti almayi deneyin; yada degerli
_verilerinizi_ yedek alin ve tum sistemi daha guncel bir dagitimi
kullanarak yeniden kurun.

Uzun vadede, yonettiginiz sistemlerin guvenlik guncellemelerine dikkat
etmeniz cok onemli. Aksi takdirde, su anda yasadiklarinizi tekrar
yasayabilirsiniz.

Bence sisteminizde virus yok, fakat akilli bir solucan (worm) veya ne
yaptigini bilen bir saldirgan tarafindan ele gecirilmis olabilir.

Iyi eglenceler,

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/