RE: Windos'a yine virüs bulaşmış (Eskikonu : RE: [Linux-guvenlik] redhat 9'a virus bulasmis.)

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Fri 15 Oct 2004 - 13:31:26 EEST

Selamlar..

Basit bir cevabı vardır mutlaka. İhtimal, biri aletinizi hacklemiş,
Apache'ye modüle vs. olarak bu işi yapan bir şey eklemiştir.

RedHat ile böyle bir şeyin başınıza gelmesi, Windows kadar değilse bile,
büyük bir ihtimaldir. Defaten deriz ki, RedHat kullanmamak faideli bir
tavirdir her daim..

Bu arada konu kesinlikle bir virüs vakası değil. Bunu da söyleyelim.

Diğer yandan, wget ile sayfayı alırsanız bu durum yaşanmazken, curl ile
alırsanız gerçekleşiyor. Demekki browser seçebilen bir mekanizma
kullanmışlar.

Apache'ye silin. Sonra yeniden kurun. Ama bu sizin hacklenmenize sebep
olan açığı kapatmaz, önce bunu bulup kapatın derim.

Saygı ve sevgiler..