[linux-guvenlik] Re: firewall

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Thu 06 May 2004 - 16:41:38 EEST

Selamlar..

> Yanlis biliyor olabilirim. Yanlissa duzeltin
> Firewall temel anlamda port kapamaktir.

Port acmak/kapatmak diye bir sey var mi? Ben bilmiyorum. Bu olsa olsa,
program yazarken, socket() gibi fonksiyonlar icin soylenebilir. Yada
belki "erisime kapatmak" olabilir ama dogru tabir "erisimi engellemek"
olmalidir saniyorum..

Firewall'in gorevi kabaca, hangi paketin gecip gecmeyecegine, karar
vermek denebilir. Bir tur kapidaki bekci gibi (moda deyimle guvenlik
gorevlisii ama bekcidir o isi yapanin adi..) davranir. Istemedigini
gecirmez, hatta bazen gecmek isteyeni baska taraf yollar (NAT) vs..

Saygi ve sevgiler..