[linux-guvenlik] Re: Fedora Project (control panel)

From: enginaar© (engin@saroz-life.com)
Date: Mon 03 May 2004 - 20:25:25 EEST

Walla şöyle başlıyım,

Domain açma, dns ayarları (sub-domainler, mx kayıtları vs. değiştirebilme),
kullanıcı açma, kullanıcı sayısı kısıtlama, disk quota, cgi, perl, php
kullanma izinleri, mysql kontrolü, bandwith, webmail, reseller.

Ayrıca Appliance Yöneticisi, Reseller, Domain Yöneticisi ve Kullanıcı olarak
4 farklı şekilde giriş yapılabiliyor. Domain yöneticiler, kullanıcı açma
düzenleme yanında, ftp hakkı verebiliyorlar, klasör şifreleme, spam koruması
için (!) adres,ip,domain filtreleyebiliyorlar, myadmine bağlantı ve webmail
desteği, file manager, maillist, auto-responder.

Hatırladıklarım bunlar ama daha detaylı bilgi için www.ensim.com
<http://www.ensim.com/> dan pdf'leri çekebilirsin.

Benim en çok işime yarayan kısmı shell scriptleri oldu. SSH'la bağlanıp
Ensim'in komutlarıyla, web'den yapabildiği herşeyi yapabiliyorsun. Haliyle
Backup/Restore uygulaması çok başarısız olan bir CP için php ile çok daha
hızlı çalışan daha az yer kaplayan ve diski sadece okuyabilerek (Ensimi
çalıştırmadan) backup alabilen ve server'ı tekrar yükledikten sonra da
kolaylıkla restore yapabilen php script yazmam çok kolay oldu.

617 Ali Engin :)