[linux-guvenlik] Re: Wireless Ile Baglanti IS TEKLIFI

---------

From: Egemen Metin Turan (mturan@metu.edu.tr)
Date: Fri 18 Jun 2004 - 15:48:21 EEST

Serdar Goksu wrote:

>Merhabalar Linuxdaslarim
>
>Bildiginiz gibi kablolar uzun mesafeler oldukca yorucu ve zahmetli oluyor bende bu network olayini wireless'e dokmek istiyorum. Ama kuracagim yer 6 katli bir hastane kadar buyuk 120 pc'li bir yer bunun maliyeti normal hub ve switch baglantisindan ucuz olurmu olursa bana anlatacak veya yardimci olarak
>hatta anlasirsak sistemi duzenleyecek arkadaslarimizla konusmak istiyorum
>
>Iyi Calismalar
>Saygilarimla

merhaba,
oncelikle planlari cikarmakla ise baslasaniz iyi olur. bu arada isin
yapilacagi yer hastane gibi bir yer ise kullanacaginiz cihazlarin diger
kritik cihazlarda problem yaratmayacagina iliskin bir arastirma yapmaniz
hukuki sorumluluktan sizi kurtarir.
Maliyete gelince elbette hesap gerekir. wireless kartlar normal ethernet
kartlarina gore pahalidir. Ancak bilgisayarlarin baglanacagi her olasi
noktaya kablo goturmus olmak zorunlulugundan sizi kurtardigi icin
maliyetler karsilastirilabilir sanirimç Ancak 120 bilgisayar icin sadece
kart farki 120x45=5400 dolar olacaktir. Ayrica aktif cihazlarda da
farklar olabilir. bu durumda kablolama maliyetlerinin bu farki
karsiliyor olmasi gerekir.
Cok daha onemlisi hiz kisiti olacaktir. kablo uzerinden 100 Mbps hatta 1
Gbps rahatlikla aktarabilirken, wireless icin bu 22 Mbps paylasimli
olacaktir.

Artik karar vermek size kalmis. bilgisayarlar sabit yerlerde olacaklarsa
kablolama her zaman daha iyi olur diyorum. uzerine birde wireless
kurularak etkinlik artirilabilir.

saygilarimla,

egemen metin turan