[linux-guvenlik] Re: Hangi sifreleme yontemini secmeli -2

---------

From: Ahmet Aksoy (ahmetax@axtelsoft.com)
Date: Fri 18 Jun 2004 - 13:35:49 EEST

Sayın Acar,
Uyarılarınıza katılmamak mümkün değil.
Ancak, önceki mesajımda da belirttiğim gibi, amacım sadece bazı bilgilerimi
meraklı bakışlardan uzak tutmaya çalışmak.
Anahtar'dan kastım da dediğiniz gibi "şifre" aslında. Anahtarın kendisini
sanıyorum ki bahsettiğim rutin kendisi üretiyor. Kullandığı anahtarlar da
genellikle 128 bitlik.
Aynı anahtarla şifrelenmiş kayıtların daha kolay çözülebileceği de doğru.
Bunu zorlaştırmak için, gerçeklerinin yanısıra veritabanının içine sahte
kayıtlar serpiştirilebilir diye düşünüyorum.
Ancak son söz yine şu:" Bir kilit varsa, mutlaka onu açacak bir çilingir de
bulunur."
İyi çalışmalar.
Ahmet Aksoy