[linux-guvenlik] Re: Güvenlik acigi

---------

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Sat 12 Jun 2004 - 15:10:14 EEST

Merhaba,

On Sat, 12 Jun 2004 linux@hebux.com wrote:

> Bugun Bnete yeni bir server goturdugumde bir guvenlika acigi farkettim.
> Terminalde bilgisayarlar arasinda dolasirken bir kac tane unlu firmanin isletim
> sistemi ne diye merak ettim tikladim. Cogu log off yapmamis. Oyle duruyordu. Ve
> aksam gittigim icin kimse yoktu orda akliniza gelen herseyi yapabilirdim.

Aslinda bir ISP'deki sunuculara bu sekilde tek basiniza yaklasamamaniz
gerekir. Acik bence orada... Ben eger oraya bir makineyi colocation icin
goturmussem, zaten ister istemez ISP'ye guvenmek durumundayim; Enver'in
dedigi gibi makine zaten kolaylikla bir sekilde zarar gorebilir. Ama
disaridan girislerin engellenmesi gerekli idi, en azindan tek basiniza
giremememiz gerekli idi.

Saygilar.
 --
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org devrim.gunduz~linux.org.tr