[linux-guvenlik] firewall, ids, content scanner, vs

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Fri 11 Jun 2004 - 19:51:17 EEST

Merhaba,

Su ana kadar guvenlik maksatli opensource/free yazilimlara bulasmamistim.
Baslangic icin google yaninda bir de tecrubeye danismak istedim.

firewall islerini iptables ile hallediyorum. Bundan problem yok.

ids ve content scanner da ne ola ki? Yani ids = intrusion detection system.
digeri de yazilisindan anlasiliyor. Ama bunlari yapan free urunler neler?
content scanner denilince aklima bin turlu sey geliyor. E-mailler var,
http uzerinden gidip gelen script/nesne vs var, ftp ile transfer edilen
dosyalar falan filan derken isler karisiyor.

Hangisi ne ise yarar? Maksimum guvenlik istiyorum dersem free urunlerle
nasil bir yol izlemeliyim? iptables haricinde neye ihtiyacim olacak?

Saygilar.
Umut Demirhan

dangerous content, and is believed to be clean.