[linux-guvenlik] linux ve rootkit

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Thu 12 Feb 2004 - 13:39:10 EST

    Sohbet listesinde rootkit macerami anlatmistim.

    tuxkit denilen bir rootkit oldugunu tespit ettim.

    basitce kaldirdim ve firsattan istifade ile tum
    slackware orijinal paketlerimi yukselttim.
    ayar dosyalarini taradim, tux dosyalarini sildim

    tuxkiti kurmak icin sistemde kendisine shell
    acmis, bunu anlayabiliyorum. Bunu yapmak icin de
    kendi ftp hesabini kullanmis. Daha sonra php icinden
    exploit etmis sistemi. Daha sonra actigi kullanici ile
    sisteme girip daha once vermis oldugum adresteki
    bir binary dosyayi indirip calistirmis.

    Simdi kendisine actigi kullanici standart kullanici.
    Yani yetkileri kisitli. Ama calistirdigi dosya sanirim
    bir sekilde kerneli exploit edip tux dosyalarini
    acilista calisacak sekilde ayarladi. Zaten o dosyayi
    calistirdiginda makina acilamayacak sekilde kilitlendi
    ve sistemi makina basindan restart ettim.

    Eski kernel 2.4.18 idi.

    - 1 -
    Merak ettigim konu su: Bunun tekrarinin olmamasi icin
    standart versiyon yukseltmeler disinda yapmam gerekenler
    neler? Ben su asamada tum binaryleri sadece root
    tarafindan calistirilabilir yaptim. Boylece wget ya da
    benzeri faydali araclar artik sadece roota acik. Bu biraz
    hiz kesecektir.

    - 2 -
    ssh ile bildik kontrollere ilave olarak client ip kontrolu
    koydum. Standart hizmetlerin verildigi interface uzerinden
    ssh'i kaldirdim.

    - 3 -
    Bir sonraki islem olarak sshd'yi komple kapatmayi dusunuyorum.
    Onun yerine ucuncu bir makinadan enver bey'in onermis
    oldugu seri port sistemini kuracagim. Bu firewall tarzi
    makina sadece sshd calistiracagi icin exploit edilme riski
    daha az olacak. Seri port belki daha yavas olacak ama
    guvenlik icin deger sanirim.

    Bu 3 madde icin ne dersiniz?

    Saygilar.
    Umut