[linux-guvenlik] tum linux camiasina selam

From: Cuneyt S.GUNGOR (cuneyt@gungor.net)
Date: Fri 30 Apr 2004 - 21:55:16 EEST

Iyı gunler, 30 bilgisayarın bulundugu windows 2000 server ve xp prof.dan
olusan bir networkumuz var. yapı olarak bir tek domain ve ona bağlı userlar
mevcut. server uzerinde exchange,sql,dfs gibi pekçok özelliği aktif olarak
kullanıyoruz. sorun şurda komple microsoft u terketme kararı aldık, bunda
büyümek istememiz ve bu büyümenin microsoft getirdiği (bence haksız paranın)
etkisi çok, yönetim kurulunu bu konuda microsofta lisans ödemek yerine
kişilere eğitim yatırım yapmak ve böylece bağımsız olmak konusunda ikna
ettim.

peki sizlerden neler öğrenmek istiyorum?

1.) ciddi anlamda bir destek ve sistem kurulumunu nereye yaptırabilirim?
2.) almam gereken eğitimler neler? nerden alabiliriz?
3.) şirket çalışanlarına linux u daha iyi tanıtmak için linux kullanan örnek
şirketleri nasıl öğrenirim?
4.)eta ve dos tabanlı personel takip sistemim var bunlar linux ta çalışrımı
nasıl? sorunlar yaşıyormusunuz?
5.) linux ile ilgili server ve işletim sitemi olarak ne önerirsiniz?
6.) visual basicte yazdığım sql server da çalışan özel bir mrp yazılımı
kullanıyorum bu linux a nasıl uyarlayacağım?

şimdiden ilgilenen herkese teşekkür ederim.