[linux-guvenlik] Re: REPOST: LINUX nasil geri alinir (bkz: rootkit)

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Sun 25 Apr 2004 - 10:59:47 EEST

Can> aslinda geri alinmaz!
Can>
Can> Mumkunse olay sonrasi inceleme icin tum diskin bir imaji
Can> (dd ile) alinir. (Eger adli bir inceleme/kanit gerekiyorsa orijinal
Can> diske/sunucuya hic dokunmamak, fisini cekip profesyonel yardim
Can> istemek en iyisi).

Adli hususta bir konuya deginmek istiyorum.
Bu konuda epey arastirma yaptim.
Oncelikle bir avukat tutuyorsunuz.
Sizin icin savciliga teslim edilecek dosyayi hazirliyor.
Bu ana kadar siz tespit etmis olsaniz dahi (ben karsimdakinin
ev adresine kadar bulabilmistim, biraz salakti kendisi) savciliga
bu ismi veremiyorsunuz, cunku tespit yontemleriniz delil kabul
edilmiyor.

sonraki adimda savcilik telekom vs sirketlerden elinizdeki ipuclari
ile geriye dogru isim isteyecek. Bu islem eger tanidiklariniz, paraniz
vs yoksa epey uzun surebilecek bir islem. Turkiyede kurumlar arasi
yazismalarin durumu malum.

sonraki adimda hasar tespiti gerekiyor. bunda da bilirkisi ucretini
siz oduyorsunuz. bilirkisinin bilip bilmeyecegini bilemiyorum, zira
ben bu asamada biraktim. bilirkisi ucreti milyar seviyesinde...

muhtemelen sonraki adimda aylar suren bir mahkeme sureci olacak,
karsinizda bes parasi olmayan bir ogrenci cikacak, belki yasi 18'den
kucuk olacak. yargi bu konuda ne yapar bilemem ama avukatlar ordusu
olan buyuk bir sirket degilseniz yargi yolu biraz zor gibi gorunuyor.

Iki yaziyi toplarsaniz zaten yeni bir diski kurup eskisinin yerine koydugumu,
eskisinin sadece datalarini aktardigimi farkedersiniz.

yapilacak sey cok. google'da aratinca bile bu konuda epey
bilgi geliyor. :)

saygilar.
Umut Demirhan

dangerous content, and is believed to be clean.