[linux-guvenlik] selamlar

From: Tolga Ercan (tolga@ormo.com.tr)
Date: Mon 30 Sep 2002 - 13:29:38 EEST

uzun zamandir ilgilenmedigim bir makinemde bir trojan/rootkit tespit ettim
kernelde gizli module olarak calisiyor. ve kendini ps den sakliyor lsmod yada
cat /proc/modules gostermiyor. md5sum lari check ettim deismis kernel
syscallardan sys_socketcall u eklemis. (c014e270).
objdump -D /boot/vmlinux-2.2.19rxxx | grep c014e270
yaptigimda module olarak orda ama oysaki lsmodda yada benzeri bir yerde
gozukmuyor ve udp/21 calistiriyor. lsof/netstat/ps herseyin md5 ok dosyalarim
deismemis ama bunu yinede goremiyorum

objdump -D /boot/vmlinux-2.2.19rxxx | grep c014e270 | grep call diye arrattim
ama bulamadim. bunu adresi neyin call ettigini yada gizli olan module ?

biraz ipucu v.b verebilecekler lutfen kucuk yardimlariniza ihtiyacim var.
bu olay cok zevkli bi is.yani yapmak demek istemedim cozmek :)

sevgiler
tolga ercan