[linux-guvenlik] Re: snort

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Mon 09 Sep 2002 - 14:26:47 EEST

On Mon, 2002-09-09 at 13:45, Tamer Sahin wrote:
> Selamlar bir aralar snort uzerinde URL evasion ile ugrasmistim. Bu
> tarz zayifliklari onlemek icin etkili mekanizmalar kullaniyorlar
> fakat hala su "false alert" olayina bir cozum bulamamislar gibime
> geldi benim yazilimi yanitilip yanlis alarm'lar uretmek mumkun.

Merhaba,
Orneklerinizdeki uretilen alarmlarin yanlis oldugu dogru ama sonucta
en azindan incelenmesi icin alarmlar uretilmis durumda... Yanlis alarm
deyince benim aklima "false positive" (saldiri yokken saldiri alarmi
uretilmesi) ve "false negative" (saldiri varken alarm uretilmemesi)
geliyor ki bunlarin her ikisi de sizin ifade ettiginizden daha kotu bir
durum... :)

Snort'un http_decode preprocessor'i var. Bu /'ler ile yaptiginiz
numarayi engellemek icin kucuk bir yama bu dosyaya yapilabilir; yapmak
ile ilgilenir misiniz?

Yine de genel olarak kolayca aldatilabilir olmak ile ilgili yorumunuzda
haklisiniz. Protocol decoder'larin daha iyi yazilmasi problemi kucultur
ama bitirmez...

selamlar.

--
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379      Fax: +90 312 2103333