[linux-guvenlik] password script

From: Taner Karagol (karagol@aselsan.com.tr)
Date: Fri 06 Sep 2002 - 15:42:24 EEST

Script ile password değiştirme okey. Özet olarak aşağıdaki gibi. artık username ve sifre bilgilerini başka bir dosyadan alabilirim. buradaki npasswd HP-UX için kullandığım bir program. Avantajı -P parametresi ile script içlerinde kullanılabilmesi. Basta yaptığım hata ise çok salakca idi. <<EOF kullanırken arada boşluk koymuşum. Tabiki linuxda nasıl olur bilmiyorum ama ben HP-UX kullanıyorum.

#!/usr/bin/bash
username=karagol
sifre=123Tan
cat <<EOF | /users/karagol/crack/npasswd -P "$username"
$sifre
$sifre
EOF