[linux-guvenlik] Re: reverse dns-spam mail kontrolu

From: Deniz Akkus Kanca (deniz@arayan.com)
Date: Wed 23 Oct 2002 - 09:46:11 EEST

Mustafa Özbakır yazmış:
> Merhaba; firewall+dns+Proxy server olarak kullandigim server arkasinda bir mail sistemim var.spam icin guzel bir ozellik olan reverse dns destegi var. Simdi anlayamadigim nokta bunu bu mail serverin kullandigi dns server olarak benim makinem mi yoksa internet hizmeti aldigim isp nin kendi dns serverlari desteklemesi gerekiyor?

Reverse DNS kullanmamanızı öneririm. Türkiye'de reverse dns kayıtları
çalışan kurum sayısı son derece az. Neredeyse bütün postaları reddeder
hale gelirsiniz.

Eğer bir red politikası uygulamak isterseniz, uygun bir karaliste kullanın.

Karaliste uygulamaları da sorun çıkarabiliyor. Benim bulduğum en temiz
yöntem -- fakat bu sizin bant genişliğinin harcanmasını engellemez --
spamassassin + razor.

Bu yöntemde gelen her postayı kabul ediyor, fakat kendi kullanıcınızın
posta kutusuna koymadan önce hem spamassassin hem de (spamassassin
içinden) razor kontrolü yapıyorsunuz. Pozitif ise, bir spam kutusuna
atıyorsunuz. Bir insan zaman zaman bunu kontrol ediyor.

Eğer hatalı bir reddi kaldıramaz güvenlikte posta çalıştırmak isteyen
bir kurum iseniz, o zaman bu yöntem %100 güvenli. En kötü ihtimal ile
spam kutusundan geri çıkarmak mümkün.

Şirketlerin gözü kapalı karaliste kullanması bana sorarsanız çok kolay
değil. Kangurum spam yapıyor diye Migros'un siparişini görmezseniz sorun
olur. :)

Esen kalın,
Deniz