[linux-guvenlik] Re: fw platform ve prg secimi

From: Deniz CEVIK (deniz@intellect.com.tr)
Date: Tue 15 Oct 2002 - 11:07:01 EEST

        Bence, seçilecek firewall kullanıcının ihtiyaçlarına göre belirlenmeli,
eğer kullanıcı iyi bir bilgi (linux, firewall) sahip ise ve sadece paket
filitreleme yapmak istiyorsa ticari bir firewall'a binlerce dolar vermesine
gerek yok. Rahatlıkla linux üzerindeki ip tables ile işini görebilir.

        Ancak kullanıcının bir firewall'dan beklentileri arttıkça (site-to-site
vpn, client-to-site vpn, clientless vpn, single sign on, bandwidth mgmt, 3th
party entegrasyonu, merkezi yönetim, SOAP, IDS, User auth. vs) ve
kullanıcının bu konulara ayıracağı çok fazla zamanı yok veya bilgi birikimi
yüksek değil ise ticari bir firewall ile gidilmesi onlar için daha sorunsuz
ve elde etme mailyeti ilerde daha düşük olacaktır.

Bu arada Ticari firewall'ları sadece paket filitrelemesi yapan statefull
yaratıklar olarak düşünmemek lazım.

Neyse Ticari firewall'lar ile ilgili bir karşılaştırma ekteki adreste var
henüz bende okuyamadım ama sanırım gerekli bilgiler vardır.

        http://www.checkpoint.com/products/connect/tollyreport.html