[linux-guvenlik] Re: selamlar

From: Tolga Ercan (tolga@ormo.com.tr)
Date: Thu 03 Oct 2002 - 08:29:01 EEST

biraz yazamadim 2 gundur uyumadan makineyi inceledim.

selamlar vallah bilmiyorum
acilis muziginden bahsediyorum.
module olarak eklemis ama gozukmuyo.
ve garip ve onemli olan lsmod ve cat /proc/modules gostermiyo.
vallaha hersey yapmis olabilir.

baKIN en ilginci ben up2date yaptim ve kernel 2.2.19 yapmis oldum (Redhat 7.0)

ve ben farkettigimde rpm -verify kernel-2.2.19 ve
rpm -verify kernel-source-2.2.19 larda
degistirilmisti?
ve sadece burda 2.2.19 ken deistirilmis. 2.2.16 dayken ki lerde verify rpm
yaptigimda sorun flen yoktu yani up2date yaptiktan sonraki kernel e modul
eklenmis.

cok super istedigim gibi incelemeyemedim makineye ihtiyacim vardi.
ve makinada cok binary dosyanin md5leri deismisti cok fazla.
onun icin yeni bir install yaptim ma bu seferki cok iyi oldu.
samhain flwen kurdum tripwire yerine md5leri ordan kontrol ediyorum.
ve bi de taki bi cron ve handle script yazdim hem cronla hemde elle kontrol
ediyorum ayrica.samhain sadece kernel icn calisitiricam cunki cok fazla
resourece yiyo calistiginda.