[linux-guvenlik] Re: Ids Olarak Linuxun kullanılması

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Tue 19 Nov 2002 - 08:43:20 EET

Diger IDS'lerde oldugu gibi Linux'u yalnizca bir IDS platformu olarak
kullanabilirsiniz. Nasil Windows'un uzerinde IDS calistirabiliyorsaniz
Linux uzerinde de IDS calistirabilirsiniz.

Bir ethernet kartina IP adresi bindirmeyip yalnizca digerine bindirerek
birisini kesin pasif dinleyici, digerini ise alarm gonderimi icin
kullanabilirsiniz.

IDS yazilimi olarak Snort ve Prelude'e bakmanizi oneririm. Dogru
kurallari yazabildiginiz surece her ikisi de is gorecektir. Kural
yazmayip hazir kurallar ile birakacaksaniz (pek cok durumda) faydali
olmayacaktir. :)

selamlar,
-bd

On Tue, 2002-11-19 at 08:30, Sinan Bayraktar wrote:
> Selamlar.
> Bir IDS olarak linux i=FEletim sistemini nas=FDl kullanabilirim.Di=F0er =
IDS lerde
> oldu=F0u gibi ethernet kartlar=FDn=FDn birinin ip si olmuyor mu?Bu konuda=
 d=F6k=FCmam
> var m=FD ?
> Te=FEekk=FCrler..
>=20
> Sinan BAYRAKDAR=20
> * : (0212) 359 28 58
> * : (0212) 359 29 30
> * bayraktars@turcom.com.tr=20
>=20
>=20
> =20
>=20
--=20
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379 Fax: +90 312 2103333
http://www.dayioglu.net ICQ UIN: 72276975