[linux-guvenlik] Re: Dns Query...

From: Burak DAYIOGLU (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Wed 06 Nov 2002 - 12:56:34 EET

On Wed, 2002-11-06 at 12:52, Tun=E7 G=FCnergun wrote:
> Baz=FD arkada=FElar dns sunucuma girerek benim kay=FDt yapt=FD=F0=FDm dom=
ainlerin
> listesini alabiliyormu=FE. Bunu nas=FDl ve hangi programla al=FDyorlar ? =
Ve bu
> a=E7=FD=F0=FD nas=FDl kapayabilirim ??..

Merhaba,
DNS Zone transfer'leri ile bir alan altinda yapilmis tum kayitlari almak
mumkun. (Dikkat: ayni domain altindaki tum farkli kayitlar, farkli
domain'ler degil). Zone transferi bind'dan (ya da DNS sunucusu her ne
kullaniyorsaniz) yalnizca gecerli secondary'lerinize izin verecek
bicimde kisitlayabilirsiniz. Bind.conf'taki ilgili directive'in adi
"allow-transfer". allow-transfer { dns2.bilgidunyasi.com.tr; }; gibi
bir satir olacak diye kalmis aklimda...

Farkli tum domain'lerin listesini almanin "tanimlanmis" bir yolu yok.
Sisteminize sizarak bu bilgileri edinmek disinda alternatifi oldugunu
dusunmuyorum. Eger bu bilgileri alabiliyorsa DNS sorgulamalari disinda
bir "saldiri teknigi ile" bunu elde ediyor olmasi lazim...

selamlar.
--=20
Burak DAYIOGLU
Phone: +90 312 2103379 Fax: +90 312 2103333
http://www.dayioglu.net ICQ UIN: 72276975