[linux-guvenlik] Re: sniffer

From: burak dayioglu (dayioglu@metu.edu.tr)
Date: Sat 11 May 2002 - 10:37:12 EEST

On Fri, 10 May 2002, Halil Demirezen wrote:
> Linux uzerinde calisan bir arp sniffer i detect edecek herhangi bir ornek
> program var mi?

Merhaba,
Sniffer'lari tespit etmek icin kullanabileceginiz farkli yontemler var ama
hic birisi cok guvenilir degil. Sniffer'in "DNS lookup" yapacagini
varsayip yem attiktan sonra DNS lookup yapmasini beklemek bir yontem.
Alternatif bir yontem agdaki tum IP adreslerine (fakat broadcast MAC
adresine) ping paketi gondermek ve hedef bilgisayarin yanit vermesini
beklemek olaibilir. Sniffer calistiran sistemin normal TCP stack
operasyonlarinin yavaslayacagi dusuncesinden hareket ile zamanlama-temelli
bir tespit yontemi de mumkun...

Bu konuda iki basarili makale var benim gorebildigim... Birisi David Wu ve
Frederick Wong tarafindan yazilmis olan "Remote Sniffer Detection"; 1998
yilinda yazilmis ama nerede yayinlanmis bilmiyorum. Digeri ise "Detection
of Promiscuous Nodes Using ARP Packets" baslikli ve yazar Daiji Sanai. Bu
ikinci makaleyi Internet'ten de bulmak mumkun; bir firmanin technical
white-paper'i gibi bir seydi...

Butun bunlari ARP Sniffer'in siradan bir network sniffer'dan farki
olmadigini dusunerek yazdim. Eger aklinizdan gecen ve ARP Sniffer ile
kasdettiginiz ozel bir baska "sey" ise onu da detayli tarif etmenizi rica
ediyorum.

selamlar, iyi calismalar,
-bd